SEO consultant inhuren?

Axel de Boer: SEO expert

Een goede SEO consultant inhuren? Op dit moment heb ik ruim 4 jaar ervaring in het vakgebied en help ik bedrijven met het verbeteren van hun online zichtbaarheid. Voor mij is regelmatig contact en transparantie van essentieel belang voor niet alleen een goede samenwerking, maar ook voor goede resultaten. Verwacht dan ook regelmatig dat ik je vraag om even af te spreken om zo elkaar op de hoogte te houden. 

Meer weten over hoe ik als SEO consultant te werk ga of heb je interesse in een gratis quick SEO-scan van jou website? Lees dan verder. Liever meteen contact opnemen? Dat kan uiteraard ook via onderstaande button.

Laat mij je helpen

Wat is jouw SEO score?

Wil je een geheel gratis SEO check laten uitvoeren? Voer dan je website URL in, laat je gegevens achter en ik neem spoedig contact met je op om de belangrijkste bevindingen te bespreken.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Eerder behaalde resultaten

Ik snap het. Iedereen kan wel zeggen dat hij of zij een SEO expert is. Maar inschatten hoe goed iemand is kun je toch het best door te kijken naar de behaalde resultaten.

Hieronder enkele resultaten die ik voor klanten of eigen projecten heb behaald.

  • Keycord + keycord kopen - 7.000 zoekopdrachten per maand - #1 positie
  • Groepsaccommodatie - 13.000 zoekopdrachten per maand - #1 positie
  • Huis verkopen - 7.000 zoekopdrachten per maand - #3 positie
  • Online geld lenen - 1.000 zoekopdrachten per maand - #1 positie
  • Tassen - 13.000 zoekopdrachten per maand - #1 positie

Interesse in het lezen van een van mijn casestudies? Deze vind je hier:

 

 

 

Waar kijk ik naar als SEO expert?

Indien we gaan samenwerken lopen we een hele hoop zaken op je website na. Een goede organische vindbaarheid is immers afhankelijk van 250+ factoren. Ik ga ze niet allemaal voor je opnoemen, maar verdeel ze wel in de 4 belangrijkste SEO pijlers waar we naar kijken als we de website gaan optimaliseren.

Techniek

De techniek achter een website draait er allemaal voor om ervoor te zorgen dat zoekmachines alle inhoud van de website op de juiste manier kunnen begrijpen en indexeren. Dit betekent onder andere: dat je een schone HTML code dient te hebben, je duidelijke URL’s moet gebruiken; dus geen rare cijfers en/of tekens en zonder parameters indien mogelijk. Zorg verder dat er geen interne links naar 404-pagina’s staan (pagina’s die niet werken) en zorg voor zo min mogelijk ingestelde 301-redirects. Tot slot is het belangrijk een duidelijke interne link structuur te hanteren die makkelijk te begrijpen en te volgen is voor de zoekmachine.

Content

Wanneer zoekmachines alle inhoud van een website crawlen, betekent dit niet dat deze direct weten waar de inhoud over gaat. Er wordt door de zoekmachines naar verschillende elementen gekeken om de inhoud van een pagina beter te interpreteren. Deze elementen kun je optimaliseren. Zorg dus niet alleen voor waardevolle content die ook daadwerkelijk een meerwaarde biedt voor de bezoeker, maar zorg ook voor: geoptimaliseerde pagina titels en headers, een gestructureerde inhoud en passende meta-teksten. Per pagina zullen we dan ook bekijken wat er beter kan.

Autoriteit

Zoekmachines moeten je website zien als een betrouwbare bron, een autoriteit. Autoriteit kun je verhogen door middel van het verdienen van waardevolle links van andere websites. Je kunt het vergelijken met een aanbeveling. Hoe meer je wordt aanbevolen (hoe meer er naar je gelinkt wordt), hoe beter dit is voor je autoriteit. Hierbij geldt dat er meer waarde wordt gehecht aan kwaliteit dan kwantiteit. Beter 5 zeer waardevolle links van betrouwbare websites binnen dezelfde branche, dan 25 inkomende links van websites met een lagere autoriteit en die geen affiniteit met de branche hebben.

Gebruiksvriendelijkheid

Grote zoekmachines zoals Google en Bing hebben als doel om de zoeker te helpen vinden waar hij of zij naar op zoek is. Dit is tenslotte waarom ze überhaupt begonnen zijn met het bouwen van een zoekmachine. Het is dus belangrijk dat jouw website voldoet aan de intentie van de zoekopdracht. Zoekmachines kunnen dit herkennen aan meerdere factoren: Zit een bezoeker lang op de website? Wordt er niet vaak meteen weg geklikt naar een andere website? Worden er meerdere pagina’s bekeken? Laadt een pagina niet te traag? Wordt er een aankoop gedaan of wordt er contact opgenomen? Zogeheten user-metrics die van belang zijn voor je rankings en waar we samen aan gaan werken.

Hoger in Google komen?

Ben jij met je website ook op zoek naar hogere posities in Google, een betere online vindbaarheid en meer websitebezoekers? Neem dan vandaag nog contact op om uit te vinden wat ik voor jouw SEO kan betekenen. Ik voorzie je graag van meer informatie!

Benieuwd wat SEO voor jouw website kan betekenen?

Laat mij je helpen!